HI-MACS zelfservice informatiezuilen voor Schiphol

In samenwerking met: Prestop

Omschrijving:  CORA Techniek heeft in opdracht van Prestop en BIS|Econocom een serie oogstrelende informatiezuilen mogen produceren. Prestop kreeg de vrije hand om samen met partner BIS Econocom en Schiphol diverse informatiezuilen te ontwerpen. Voor de informatiezuil met organische vormen kozen ze voor de uitstraling en unieke voordelen van HI-MACS en ervaring van CORA Techniek. Uiteindelijk is er een model ontstaan die de grenzen opzoekt van de mogelijkheden waarbij zowel design als functionaliteit in ogenschouw zijn genomen. De unieke eigenschappen van het materiaal komen uitstekend tot z’n recht. Van naadloze verlijming tot thermovormen en van 3-D moduleren tot 5-assig frezen. De geproduceerde modellen vormen een naadloos geheel en over de gehele zijkant loopt een subtiele naadloos verlijmde grijze lijn. In de zijkant zijn er ventilatiestroken aangebracht t.b.v. ontluchting. Tot slot zijn de zuilen aan de binnenzijde voorzien van high-tech apparatuur van Prestop.

De nieuwe informatiepunten staan op verschillende plekken in de terminal. Reizigers kunnen er vluchtinformatie opzoeken en plattegronden raadplegen. Via een videogesprek kan de hulp van een medewerker van de luchthaven worden ingeroepen.

Materiaal: HI-MACS
Kleur: S28 Alpine White en S05 Grey

In opdracht van: Prestop & BIS|Econocom
https://www.prestop.nl/cases/schiphol-selfservice-informatiepunten/

https://www.bis.nl/nl/nieuws/4582/schiphol-verbetert-informatievoorziening-aan-reizigers-met-hulp-van-biseconocom

Artikel ED: https://www.ed.nl/economie/prestop-uit-son-levert-infozuilen-voor-schiphol-br~ae494c6d/